طراحی اولیه معماری و سازه و تاسیسات

 ثبت خدمات / کاربر omranrenter / 503 بازدید

سلام سازندگان محترم طراحی اقتصادی با تامین پارکینگ بیشتر ضخامت سقف کمتر و سقف بدون آویز میاتی و دیوار برشی با دهانه های 12 متر با سرعت اجرای دو برابر تخصص ماست.
مهندس نیکخو (09120204794) برآورد اولیه رایگان می باشد.
طراحی اولیه معماری و سازه و تاسیسات با ارائه برگه معماری طراحی وتاسیسات و مجری و اخذ کلیه تاییدیه های شهرداری و نظام مهندسی در کوتاه ترین زمان را به ما بسپارید.
طراحی فاز صفر معماری یا مطالعات معماری
فاز صفر معماری شامل مطالعات معماری می باشد.
در فاز صفر معماری شناخت نسبت به منطقه و آیتم هایی مانند اقلیم منطقه، شرایط معماری منطقه، ضوابط و قوانین، چارچوب ها و استاندارد ها همچنین بررسی دقیق مسائل مربوط به مهندسی خاک از قبیل آزمایش خاک و… مدنظر قرار می گیرد که بسیار حائز اهمیت است به عنوان نمونه اگر در بررسی وضعیت خاک و ژئوتکنیک یک منطقه به نتایج خوبی نرسیم حتی امکان عدم اجرای پروسه معماری نیز مطرح میشود یا در بسیار از شهر های دنیا محدودیت های بلند مرتبه سازی غلاوه بر بافت سنتی به بحث آزمایش خاک مربوط است و هر ناحیه بسته به سستی یا قوت زمین تا حد مشخصی امان ساخت دارد.
فاز صفر معماری مرحله ای است که در آن اطلاعات مورد نظر کسب می شوند و پروسه شناخت و شناسایی پروژه مورد مطالعه قرار می گیرد.
در فاز صفر معماری، پروژه از نظر توجیه فنی و اقتصادی و همچنین توجیه اجتماعی پروژه معماری مورد بررسی قرار می گیرد.
اطلاعات و شناخت مورد نظر در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مذاکرات با کارفرما و آگاه شدن از نیازهای مورد نظر کارفرما به دست می آید.
طراحی فاز یک معماری
در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند.
نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد.
کلیه پلان های طراحی معماری در فاز یک معماری با کارفرما به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و در صورت نیاز تغییرات لازم بر آنها اعمال میگردد و خروجی مشترک این تبادل نظر جهت اخذ مجوزهای لازم برای مرحله اجرای ساختمان به مراکز صدور مجوز ارسال می شود که مجددا در این بخش نیز در صورت نیاز به بازنگر های مربوط به طراحی اولیه معماری و نقشه ها این مهم صورت می پذیرد.
در واقع طراحی فاز یک معماری حد واسط مطالعات معماری و پلان های نهایی معماری و اجرای پروژه معماری می باشد از اینرو بسیار حائز اهمیت است که در فاز یک معماری دقت لازم را داشته باشیم و با برگزاری جلسات و تبادل نظرات و اطلاعات با دست پر به فاز دوم معماری برویم تا دچار دوباره کاری های غیر استاندارد نشویم.
ضمنا این تفکر که چون نقشه های اولیه در فاز بعدی به صورت دقیق و منظم اندازه گذاری شده و با ضوابط مقررات ملی منطبق خواهند شد پس نیازی به طراحی معماری در این فاز نیست به شدت تفکر غلطی است چرا که در نقشه های اولیه است که به راحتی امکان تصحیح داریم ولی اگر در مراحل بعدی به مشکل با کارفرما بخوریم هزینه های زیادی در بر خواهد داشت و بعضا امکان آن به کلی میسر نخواهد بود.
طراحی فاز دو معماری
در فاز دو معماری نقشه های معماری که در فاز یک معماری طراحی شده اند از آنجاییکه از دقت و حساسیت لازم جهت اجرای پروژه ساخت برخوردار نیستند و صرفا برای تبادل ایده ها و آراء افراد گوناگون طرح شده اند، مطابق با ضوابط مقررات ملی ساختمان مجددا طراحی می شوند.
نکته مهم در طراحی فاز دو معماری این است که ماهیت نقشه های تهیه شده در فاز یک معماری تغییر پیدا نمیکند بلکه دقت آنها بالا می رود .
جهت اجرای پروژه و اگر در پروژه هایی میبینیم که در فاز دوم معماری ماهیت نقشه های فاز یک به کلی تغییر پیدا می کند این امر حاصل عدم دقت لازم و تبادل نظرات و اطلاعاتی است که در جلسات مختلف بایستی بدان دست پیدا می نمودند.
در فاز دو معماری نقشه های طراحی شده نهایی مطابق با مقررات ملی ساختمان به عنوان پلان های نهایی پروژه جهت اجرای ساختمان به پیمانکار ارائه می گردد.
مطابقت نقشه های فاز دو معماری با نقشه های سازه (طراحی سازه) و نقشه های تاسیسات (طراحی تاسیسات) از الزامات فاز دو معماریست به گونه ای که پس از تایید فاز یک معماری نقشه های طراحی شده توسط مهندس معمار در فاز دو معماری مطابق با مقررات ملی ساختمان و هماهنگ با نقشه های سازه و تاسیسات و نقشه های معماری، طراحی میشوند.
برای طراحی فاز دو معماری ضروریست که تمامی نقشه های معماری، نقشه های سازه و نقشه های تاسیسات طراحی شده در فاز یک معماری بررسی و با همفکری مهندسین سازه، مهندسین معماری و مهندس تاسیسات نقشه های فاز دو معماری تهیه شود .
به طوریکه نظرات کلیه مهندسین در طراحی نقشه های فاز دو معماری در نظر گرفته شود در غیر اینصورت نقشه های طراحی شده فاز دو معماری از انسجام و هماهنگی کامل برای اجرای پروژه برخوردار نخواهد بود
نقشه های فاز دو معماری معمولا با مقیاس یک پنجاهم و یک صدم طراحی میگردد طراحی فاز دو معماری توسط مهندس معمار تهیه و شامل مشخصات و نوع مصالح ساختمانی مورد کاربرد و جزئیات اجرایی پروژه ست.
طراحی تاسیسات ساختمان
بی شک یک ساختمان زمانی ایده آل خواهد بود که علاوه بر داشتن ظاهری مناسب و شکیل دارای تاسیسات ساختمانی مناسبی نیز باشد.
تیم طراحی تاسیسات مکانیکی مهندسین مشاور رایان سازه با همکاری نزدیک با تیم معماری پروژه اشغال فضاهای مفید پروژه را به حداقل رسانده و همچنین با طراحی بهینه تاسیسات مکانیکی ساختمان هزینه های اولیه تجهیزات و هزینه های جاری آنها را کاهش می دهد.
طراحی تاسیسات ساختمان یه طور کلی سیستم گرمایشی و سرمایشی – آب و فاضلاب – سیستم تهویه مطبوع – اگزاست هوای نامطلوب- سیستم استخر ها – سونا – جکوزی – فواره و آبنما در ساختمانهای لوکس و برج ها – تاسیسات آتشنشانی از جمله سیستم اعلام و اطفا حریق – پله های برقی و دربهای خروجی و ورودی اضطراری و یا اتوماتیک را در یک ساختمان شامل می شود .
طراحی نقشه های تاسیساتی ساختمان به صورت اصولی و دقیق نقش مهمی در انتخاب بهترین نوع سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش یک ساختمان و در نتیجه بهینه سازی مصرف انرژی برای زندگی ساکنان آتی ساختمان و همچنین کاهش چشمگیر هزینه های ساخت ساختمان دارد .
کم توجهی به طراحی سیستم های تاسیساتی منجر به عدم آسایش ساکنین و غیر قابل استفاده شدن فضاهای مفید ساختمان می شود .
برای شروع طراحی نقشه های تاسیساتی باید به نوع و کاربری ساختمان – امکانات مالی کارفرما جهت احداث ساختمان – شرایط معماری ساختمان – شرایط اقلیمی – میزان بار حرارتی داخل ساختمان – ظاهر و نمای ساختمان که از آن به فیزیک ساختمان یاد می شود و شرایط پیرامون ساختمان توجه ویژه داشت.
در طراحی و محاسبه نقشه های تاسیساتی یک ساختمان ، بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان ، میزان مصرف آب گرم ساختمان ( با توجه به تعداد طبقات – تعداد واحد ها – متراژ واحد ها ) دقیق محاسبه می گردد و سپس بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی برای ساختمان انتخاب می گردد.
در این میان طراحی سیستم اعلام و اطفا حریق ساختمان و طراحی کانال ها و لوله های ساختمان نیز حائز اهمیت می باشد . تجهیزات موتور خانه بر طبق نوع سیستم گرمایشی ساختمان انتخاب می شوند .
بدین صورت مراحل طراحی و انتخاب انجام شده و نقشه های تاسیساتی ساختمان تهیه می شوند .
دقت در اجرای صحیح تاسیسات ساختمانی باعث افزایش دوام و عمر ساختمان بوده و در تعدیل مصرف انرژی نقش بسزایی دارد .
چک لیست طراحی سازه به صورت کلی شامل موارد زیر میشود:

انتخاب درست و بهینه ی سیستم ساختمانی
تعریف متریال ها
تعریف مقاطع تیر و ستون و مهاربند (به این اعضا در اصطلاح اعضای خطی گفته میشود)
تعریف کف ها و دیوارها (به این اعضا نیز اعضای سطحی گفته میشود)
تعریف بارها و ترکیبات بارگذاری برای ساختمان های فولادی
ترسیم اولیه ی سازه فولادی و اختصاص مقاطع فولادی تعریف شده به همراه ترسیم کف ها
بارگذاری ثقلی سازه بر اساس دیتیل ها اجرایی
اختصاص دیافراگم صلب به کف ها
اختصاص نواحی صلب انتهایی (Rigid zone factor)
اعمال کردن شرایط و ضرایب آیین نامه ای
تحلیل اولیه سازه
طراحی سازه و اصلاح مقاطع
تیپ بندی نهایی مقاطع
تحلیل نهایی
طراحی نهایی
بررسی کنترل های آیین نامه ای و در صورت نیاز تغییر دوباره ی مقاطع و تحلیل و طراحی دوباره سازه
خروجی گرفتن از سازه و بردن فایل ها به نرم افزار سیف

  • Listing ID: 2204
  • نوع واحد خدمت: مترمربع
  • مدت انجام خدمت: توافقی
  • نحوه پرداخت: نقد و اقساط و طبق پیشرفت پروژه
اطلاعات تماس

تهران,تهران 09120204794 info@omranrenter.com

ارسال پیام به مالک آگهی

فروشگاه اینترنتی کالا، خدمات و آموزش عمران صنعت ساختمان

عمران رنتر، با تجربه تخصصی در حوزه عمران، صنعت، ساختمان و پایبندی به اصول، مشاوره تخصصی رایگان، پشتیبانی 24ساعته، خدمات پس از فروش، پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، تلاش میکند تا به یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران تبدیل شود. عمران رنتر به شرکت های کوچک و متوسط کمک میکند تا کسب و کار خود را در مقیاس کشوری رشد دهند.به محض ورود به سایت عمران رنتر با دنیایی از کالا و خدمات رو به رو می‌شوید! هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور می‌کند در حوزه عمران، صنعت، ساختمان اینجا پیدا خواهید کرد.

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه عمران رنتر می باشد.

پشتیبانی
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping
X